نشان ملی استرالیا کانگورو یا شتر مرغ

نشان ملی
نشان ملی

نشان ملی یا نماد ملی یک کشور از فرهنگ و باور مردمان در گذشت زمان شکل می گیرد از خرافات گرفته تا یک اتفاق خاص یا یک حیوان که برای ان کشور برابر است با شانس مثل فرانسه که خروس برایشان خوش شانسی می آورد.در این قسمت ی خواییم شمارا با استرالیا و نشان ملی این کشور آشنا کنیم. این را هم ذکر میکنیم که در کشور استرالیا هر ایالت برای خودش یک نشان ملی دارد.

نشان ملی استرالیا

با مساحتی برابر ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومتر مربع یکی از وسیعترین کشورهای دنیا ( رتبه ششم ) و با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در نیمکره جنوبی واقع است.

استرالیا از شش ایالت و دو قلمرو ( قلمروها اختیارتی کمتر از ایالتها دارند ) تشکیل شده است که هر کدام از ایالت ها دارای نشان ملی متفاوتی می باشند.

ایالات و قلمروهای استرالیا

NSW – نیو ساوت ولز بامرکزیت سیدنی
QLD – کوئینزلند با مرکزیت بریزبن
SA – استرالیای جنوبی با مرکزیت آدلاید
TAS – تاسمانی با مرکزیت هوبارت
VIC- ایالت ویکتوریا با مرکزیت ملبورن
WA – استرالیای غربی با مرکزیت پرت
NT – قلمرو سرزمین شمالی با مرکزیت داروین
ACT – سرزمین پایتخت استرالیا شامل شهر کانبرا و اطراف آن.

زبان و خط استرالیا

زبان مردم استرالیا انگلیسی با گویش استرالیایی است و اختلاف بسیار کمی بین گویش مردم مناطق مختلف وجود دارد حتی این همبستگی را می توان در نشان ملی استرالیا نیز دید. زبانهایی مانند ژاپنی در بین مهاجران استرالیا کم و بیش رواج دارد.خط رایج در استرالیا انگلیسی است.

سیاست و حکومت در استرالیا

۱- بالاترین مقام : ملکه انگلستان

مردم استرالیا در نوامبر سال ۱۹۹۹ میلادی با اکثریت قاطع ( ۸۲ درصد ) قیومیت ملکه انگلستان بر استرالیا را به رسمیت شمردند.

۲- جانشین ملکه فرماندار کل استرالیا است که فرماندار سایر ایلات و قلمروهای استرالیا را تعیین میکند

۳- پارلمان استرالیا : از دو مجلس سنا و نمایندگان تشکیل شده است.

۴- دستگاه قضایی : دادگاه عالی استرالیا

۵- احزاب : احزاب قدرتمند استرالیا عبارتند از : حزب لیبرال استرالیا ، حزب کارگر استرالیا و حزب سبز

همانطور که گفتیم کشور استرالیا در طول تاریخ بسیار با هم متحد بوده اند که حتی در نشان ملی نیز به وضوح قابل مشاهده هست که این متحد بودن نیز در سیاست این کشور تاثیر گذاشته است.

فرهنگ، هنر و ورزش

از آنجاییکه بیشتر ساکنین استرالیا ، نوادگان مهاجرین اروپایی و بالاخص انگلستان هستند فرهنگ غالب مردم این سرزمین غالبا اروپایی اروپایی است . دولت استرالیا منابع مالی زیادی را در حوزه فرهنگ صرف میکند. سالنهای تئاتر و گالری ها و ساختمانهای هنری متعدد جذابیتهای فرهنگی زیادی را به استرالیا بخشیده است.

ورزش در استرالیا به یک سبک زندگی مبدل شده است و بطور جدی پیگیری میشود. استرالیا یکی از کشورهای مدال آور در مسابقات المپیک است. برگزاری دو دوره مسابقات المپیک ( المپیک ۱۹۵۶ ملبورن و المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ) در این کشور خود گویای اهمیت ورزش برای مردم این سرزمین است. ملبورن به عنوان پایتخت ورزشی استرالیا هر ساله میزبان مسابقات بین المللی تنیس آزاد است که یکی از ۴ گرنداسلم تنیس است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد.

موسیقی ، هنر ، تلوزیون و سینما ، رقص ، نمایش و تئاتر از دیگر جاذبه های فرهنگی استرالیا محسوب میشود که علاقمندان پرشماری دارد.

اقتصاد استرالیا

استرالیا کشوری ثروتمند با اقتصادی مبتنی بر توان بخش خصوصی و تولید ناخالص داخلی نسبتا بالا است. بر اساس امار ۲۰۱۳ مردم استرالیا از نظر میزان متوسط ثروت پس از سوئیس ثروتمندترین مردم دنیا هستند.

مهاجرت به استرالیا

استرالیا به سبب برخورداری از وضعیت اقتصادی مناسب و بازار کار پویا، سطح زندگی و رفاه بالا و جاذبه های گردشگری بسیار ، یکی از مقاصد مهم مهاجرتی است.

نشان ملی
نشان ملی

نشان ملی استرالیا(به انگلیسی: Coat of Arms of Australia) نماد رسمی کشور استرالیا است. اولین نشان ملی توسط ادوارد چهارم بریتانیا و در ۷ مه ۱۹۰۸ ایجاد شد ام نسخه کنونی آن توسط جرج پنجم بریتانیا و در ۱۹ سپتامبر ۱۹۱۲ استفاده شد.نشان ملی استرالیا  از شش بخش که هر کدام نمایانگر یکی از ایالت‌های استرالیاست و کانگورو و شترمرغ استرالیایی تشکیل شده است.

اگر به تصویر دقت کنید در وسط نشان ملی استرالیا نماد هر ایالت نیز مشخص است.که نشان همبسگی این کشور را نشان می دهد

منبع:www.tnsvisa.ir

درباره‌ی bia2kish

حتما ببینید

منظره ها هیجان انگیز و منحصر به فرد در ملبورن، استرالیا

منظره ها هیجان انگیز و منحصر به فرد در ملبورن، استرالیا

منظره ها هیجان انگیز و منحصر به فرد در ملبورن، استرالیا     بیاتو کیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *