جام جهانی ۲۰۱۸ در کشوری با لقب پشت پرده اهنین به نام روسیه

جام جهانی فوتبال را می توان یکی از رویدادهای مهم در کل جهان دانست حتی مهم تر از هر چیزی که فکرش را بکنید.چون وقتی اسم جام جهانی به میان می آید یعنی میلیارده دلار هزینه برای کشاندن ملت ها برای تماشای بازی ها. در این سمت می خواییم گردشی کوتا کنیم به میزبان جام جهانی یعنی روسیه با ما همراه باشید.

 

جام جهانی

جام جهانی
جام جهانی

جام جهانی فیفا یا جام فدراسیون‌ها مسابقات حرفه‌ای فوتبال است که در ردهٔ مردان و بین اعضای فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برگزار می‌شود. این مسابقات از سال ۱۹۳۰ بطور مرتب و هر ۴ سال یکبار برگزار می‌شود و تنها در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۴۶ و به علت جنگ جهانی دوم برگزار نشده‌است. قهرمان فعلی این مسابقات، کشور آلمان است که در مسابقات سال ۲۰۱۴ قهرمان شد، که در بازی فینال با یک گل و شکست آرژانتین قهرمان شد. در حال حاضر، مسابقات در طی نزدیک به یک ماه و با حضور ۳۲ تیم برگزار می‌شود که به این مرحله از مسابقات، معمولاً مرحلهٔ نهایی جام جهانی گفته می‌شود. تیم‌ها برای ورود به مرحله نهایی جام، در طی ۳ سال قبل از آغاز آن، تلاش کرده و در نهایت به همراه کشور (های) میزبان در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند.

 

 جام جهانی ۲۰۱۸ در روسیه

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ بیست و یکمین دورهٔ جام جهانی فوتبال است که از ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ (از ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ تا ۲۴ تیر ۱۳۹۷) در کشور روسیه برگزار می‌شود. این اولین جام جهانی در تاریخ است که پس از آنکه حق امتیاز این مسابقات در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به این کشور اهدا شد در اروپای شرقی برگزار می‌گردد.

مسابقات نهایی شامل ۳۲ تیم است که ۳۱ تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می‌شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت خودکار مشخص می‌شود. مجموع بازی‌های این تورنمنت ۶۴ مسابقه می‌باشد که در ۱۲ ورزشگاه و ۱۱ شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال این تورنمنت نیز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد.

 

جام جهانی و نگاه کلی به روسیه

جام جهانی در روسیه (به روسی: Россия، واج‌نویسی: راسیا) با نام رسمی فدراسیون روسیه (Российская Федерация، واج‌نویسی: راسیسکایا فدراتسیا) پهناورترین کشور جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. این کشور در آسیای شمالی و اروپای خاوری واقع است و با اقیانوس آرام شمالی و اقیانوس منجمد شمالی؛ و نیز با دریای خزر، دریای سیاه، و دریای بالتیک مرز آبی دارد.

جام جهانی
جام جهانی

روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با کشورهای پیرامون دریای برینگ، دریای ژاپن، دریای کاسپین، دریای سیاه، و دریای بالتیک ارتباط دریایی دارد.

 

درباره‌ی bia2kish

حتما ببینید

هتل رادیسون رویال یکی از معروف ترین هتل های کشور زیبای روسیه

هتل رادیسون رویال یکی از معروف ترین هتل های کشور زیبای روسیه می باشد. با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *