مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش

مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش :جزیره کیش یک بندر آزاد تجاری در خلیج همیشه فارس است که بهشت عاشقان خرید به حساب می آید. از یک سو موقعیت اقلیمی خاص و طبیعتی بینظیر با سواحل مرجانی بسیار زیبا در قلب خلیج فارس و از سویی دیگرتاریخ هزار ساله و فرهنگ غنی از حوادث، این جزیره و حیات وحش منحصر این جزیره را به مکانی جذاب برای گردشگرانی با سلیقه های گوناگون ساخته است.برای آنهایی که دنبال مکانی آرام برای تفریحات دریایی و محیطی سرخوش برای سرگرم شدن همه اعضای خانواده اند، کیش مقصد بسیار دلچسبی است. حال به معرفی برخی از مکان های گردشگری کیش می پردازیم

 

شهر باستانی حریره

مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش اسم این شهر باستانی را شاید شینده باشد که به عنوان یکی از مجموعه های جذاب باستان شناسی این روزها در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است. این شهر که در دل غار و کوه های مختلف ساخته شده است به عنوان یکی از زیباترین اثار باستان شناسی دنیا شناخته می شود و البته چند سال بیشتر از پیدا کردن آن نمی گذرد. سکه های تاریخی، ظروف مسی، سنگ قبر و یک عراده توپ از جمله اشیایی است که از این شهر کشف شده است. عملیات های باستان شناسی همچنان نیز در این شهر جریان دارد.

مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش
مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش

خانه اعیانی

خانه اعینی یکی دیگر از جاذبه های کیش است که کمتر به آن پرداخته می شود و اسم زیادی از آن برده نمی شود. این خانه یادآور خانه های چند خانواری و باستانی است که در گذشته بیشتر در یزد و کاشان دیده می شده است. وسعت خانه بسیار زیاد است و همچنین آثاری که از این خانه بدست آمده است به نظر مربوط به دوره ایلخانی است.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیر زمینی کاریز یکی از شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی است که تا به حال کشف شده است. این شهر با ۲۵۰۰ سال قدمت دارای قنات های شگفت انگیزی است که در آن زمان هم می توانسته است آب شیرین را همیشه در اختیار ساکنین قرار دهد. این شهر نزدیک به ۱۰ هزار مترمربع وسعت دارد و در فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی مخصوص گردشگران است. این شهر همچنین شامل حمام های باستانی با صحن و حصاری ۵۰۰ متری است که بیار زبیا و جالب است.

ورزش های دریایی

یکی از جاذبه های کیش انواع ورزش ها و تفریحات آبی است که می توان در آن انجام داد. آب های آرام این امکان را می دهد تا بسیاری از ورزش ها از جت اسکی تا غواصی در آن انجام شود. افرادی که دوست دارند کمی دریاهارا در اختیار خودشان بگیرند باید این ورزش ها را امتحان کنند چرا که تجربه آن در نقاط دیگر امکان پذیر نیست. البته این نکته را نیز باید بگوییم که ورزش های دریایی کیش کمی از باقی تفریحات آن گران تر است.

مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش
مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش

Kish (Persian: ‎ (Kīsh) About this sound listen (help·info)) is a 91.5-square-kilometre (35.3 sq mi) resort island in the Persian Gulf off the southern coast of Iran. It is part of the Bandar Lengeh County in Hormozgān Province of Iran. Owing to its free trade zone status, the island is touted as a consumer’s paradise, with numerous malls, shopping centres, tourist attractions, and resort hotels.[1] It has an estimated population of 26,000 residents and about 1 million visitors annually.

مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش
مناطق گردشگری مروارید خلیج فارس جزیره زیبای کیش

Kish Island is the third most-visited vacation destination in Southwest Asia, after Dubai and Sharm el-Sheikh.[3][clarification needed] Tourists from many—but not all—foreign nations wishing to enter Kish Free Zone from legal ports are not required to obtain any visa prior to travel. For those travelers, upon-arrival travel permits are stamped valid for 14 days by Kish officials.

منابع:

ویکیپدیا

www.beytoote.com

درباره‌ی bia2kish

حتما ببینید

کنسرت مسعود صادقلو ۲۷ آبان ۱۴۰۰ جزیره کیش

کنسرت مسعود صادقلو ۲۷ آبان ۱۴۰۰ جزیره کیش در جزیره زیبای کیش و در تالار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *