شهر تورنتو مقصد گردشگری زیبا با هزینه مناسب در کشور کانادا

شهر تورنتو : در این قسمت از سایت بیاتوکیش می خواییم مقاصد گردشگری باهزینه مناسب را به شما خواننده گرامی معرفی کنیم. مقاصد گردشگری معرفی شده در این مطلب، از میان شهرهای مختلف دنیا انتخاب شده اند زیرا هزینه سفر به آنها تقریبا پایین است. این شهرها را بر اساس قیمت خطوط هوایی، داشتن هتل های نوساز، پیشرفت فرهنگ شهری، واحد پول و … به عنوان شهرهای زیبای دنیا که هزینه سفر کمی دارند، انتخاب کرده ایم.

شهر تورنتو
شهر تورنتو

شهر تورنتو کشور کانادا

تورنتو (به انگلیسی: Toronto) مرکز استان انتاریو و پرجمعیت‌ترین شهر کانادا است. با جمعیت ۲٬۷۳۱٬۵۷۱ نفر در سال ۲۰۱۶، تورنتو چهارمین شهر پرجمعیت آمریکای شمالی پس از مکزیکو سیتی، نیویورک و لس آنجلس است.

اولین مقصد گردشگری با هزینه کم شهر تورنتو

تورنتو شهر زیبایی است. پایتخت فرهنگی، تفریحی و اقتصادی کشور کانادا فقط ساختمان های بلند ندارد، بلکه ساختمان های نیویورکی همچون هتل های تامپسون و ترامپ نیز راهشان را به این شهر باز کرده اند. اما چیزی که این شهر را به یکی از ارزان ترین مقاصد گردشگری دنیا در سال ۲۰۱۳ میلادی تبدیل کرده است، این است که در نیمه دوم سال ۲۰۱۲، قیمت هتل های این شهر همچون دیگر نقاط جهان افزایش پیدا نکرد.
همچون هر شهر دیگر آمریکای شمالی، تورنتو نیز مناطق فرهنگی بیشماری همچون موزه، تئاترهای بزرگ، گالری های هنری و فروشگاه های متنوع دارد. اما از آنجا که این شهر بندری در کنار رودخانه اونتاریو قرار دارد، تفریحات ارزان قیمتی همچون پیاده روی، دوچرخه سواری و قایق سواری – مخصوصا در اطراف جزایر تورنتو – دارد.

از آنجا که این شهر مهاجرین بسیاری دارد و نیمی از جمعیت آن را نژادهای مختلف دنیا تشکیل داده اند، تنوع غذایی در این شهر بسیار زیاد است. علاوه بر محله چینی ها، ایتالیای کوچک و هند کوچک، محله های دیگری همچون محله کره ای ها، پرتغال و جامائیکای کوچک نیز در این شهر وجود دارند. بعلاوه آنها، لهستانی ها، ژاپنی ها و یونانی های زیادی را نیز می توان در تورنتو پیدا کرد.
برای گردش در این شهر به اتومبیل نیاز ندارید زیرا تورنتو سومین سیستم حمل و نقل بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است و برای همه نقاط شهر وسایل نقلیه عمومی متعدد وجود دارد.
چه زمانی به تورنتو سفر کنیم: بیشتر گردشگران در گرمای تابستان به این شهر سفر می کنند به همین دلیل قیمت هتل ها و بلیط هواپیما در این فصل گران است. اگر می خواهید با هزینه کمتری به تورنتو سفر کنید، بهتر است در پاییز یا اواخر زمستان تا اوایل بهار به این شهر سفر کنید.

تاریخچه شهر تورنتو

پیش از ۱۸۰۰ میلادی
زمانیکه اروپاییها برای اولین بار وارد منطقه کنونی تورنتو شدند، قبیله هورون در آن منطقه ساکن بود. نام تورنتو از کلمه تکارونتو در زبان ایروکوا گرفته شده و به معنای «محلی که درختان بر روی آب ایستاده‌اند» است.

شهر تورنتو
شهر تورنتو

جغرافیا و جمعیت شهر تورنتو

این شهر در منطقهٔ جنوب انتاریو و در شمال‌غرب دریاچهٔ انتاریو قرار دارد. تورنتو با جمعیتی بیش از ۲٫۵ میلیون نفر، پنجمین شهر آمریکای شمالی از حیث جمعیت است و ناحیهٔ شهری تورنتو با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، هفتمین ناحیهٔ شهری پرجمعیت آمریکای شمالی محسوب می‌شود. تورنتو قلب منطقهٔ تورنتوی بزرگ که به اختصار GTA یاد می‌شود است و بخشی از ناحیهٔ متراکم نعل اسب طلایی با جمعیتی بیش از ۸٫۱ میلیون نفر است که ۲۵ درصد از جمعیت کانادا را تشکیل می‌دهد.طبق سرشماری سال ۲۰۰۶، ناحیهٔ شهری تورنتو دارای ۵٬۱۱۳٬۱۴۹ نفر جمعیت[۶] و تورنتوی بزرگ دارای ۵٬۵۵۵٬۹۱۲ نفر جمعیت بوده‌است.

مناطق ایرانی نشین تورنتو
بسیاری از ساکنان تورنتو در استان انتاریو، کانادایی‌ایرانی هستند که عمدتاً در ویلو دیل و تپه ریچموند سکونت دارند.

منابع:ویکی پدیا/بیتوته/bartarinha.ir

درباره‌ی bia2kish

حتما ببینید

شهر ونکوور

شهر ونکوور یکی از شهرهای توریستی و زیبای کشور کانادا می باشد. در این بخش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *